söndag 5 juli 2009

Typiskt

Jag är av naturen en samlare. Samlar även återvinningsskräpet men tyvärr alldeles för länge. Hinner samla ganska stora mängder innan jag tar mig för att åka till återvinningsstationen. Känner fler igen sig? Så igår, när jag packat bilen full och kom till platsen där jag skulle få dumpa skräpet var det överfullt :-( Inte kunde jag lämna vårt skräp där då... det var redan travar av kartonger och kul om det blir lite vind så dom börjar flyga omkring. Jaha, irriterad åkte jag över till andra sidan bron i hopp om att få bli kvitt bagaget men icke, samma visa där också.
Vi uppmuntras att återvinna men då ska det ges bra förutsättningar för det också!
Det här är inte första gången detta fenomen inträffar och jag blir bara mer och mer irriterad för varje gång. Tråkigt och trist. Vad ska man göra? Skjutsa runt på ratet ett tag till tills de tömt kärlen, kul... not.
Detta är väl ett i-lands bekymmer när allt kommer kring.
Ha det bra och återvinn!

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag håller med dig fullt ut. Snacka om miljömedveten med tanke på hur många vändor man kör ibland för att bli kvitt papperet.
Hoppas att ni har det bra. Kram kram