onsdag 29 juli 2009

Bra början på dagen!

Solens strålar ända fram till oss :-) Jag är lite arbetsskadad som fysiklärare och reagerar när folk säger att solen skiner för det gör den trots allt varje dag även om det inte känns så.

I förmiddags ringde min mobil och det var en kille från kundtjänst på Lexmars som ringde. I fredags mailade jag dom om ett problem jag haft med skrivaren som är ganska nyköpt så det har varit irriterande att den inte fungerat tillfredsställande. Fick ett mail i förrgår och idag ringde han och frågade hur det gick. Snabba ryck och trevligt bemötande, sånt gillar jag. Nu fungerar skrivaren alldeles utmärkt :-) Skrivaren använder jag en del när jag scrappar vid journaling.

Igår hade jag energi för två. Det var länge sen jag kände så men nu är jag på G igen. Nu har jag fått revansch mot vardagskaoset. Jag har rensat i garderober, städat upp i tvättstugan och torkrummet, målat om hallmöbler, slängt en massa skräp och fått ordning på återvinningen. Det där med återvinningen, hur ska man göra? Ibland känns det som man behöver ett extra rum bara för det men nu har vi en garderob för det. I garderoben har jag satt in lådor som jag märkt upp så att alla i familjen kan hjälpa till att återvinna och dessa blir lättsamma att ta med sig till återvinningsstationen. Jag trivs när det är ordning och inte alldeles för mycket damm i hörnen.

Ha det bra!

Inga kommentarer: