tisdag 7 oktober 2008

Hur kan hon?

Hur lyckas denna lilla prinsessa driva oss till vansinne? Jo med hennes humör och starka vilja. Hon sätter oss verkligen på prov och jag räknar till 10 måååånga gånger.
Petitesser tenderar att blossa upp till jättesaker. Enligt henne själv är det hon som bestämer och då gäller det alltifrån vem (oftast hon själv) som ska hälla upp mjölken i glaset till vilka kläder hon ska ha. Får hon inte sin vilja igenom slår hon händerna för bröstet och ropar ut att nu är hon sur och sen går hon in på sitt rum. Det finns tillfällen då hon skriker rätt ut också. Suck, det är inte kul att behöva ta strid om minsta lilla småsak men men, det är väl en period som ska genomlidas, den så kallade treårstrotsen. Ibland mitt upp i allt gör hennes vansinnesutbrott att man blir lite småfnissig. Hon är bara för härlig alltså.
Jag ska göra vad jag kan för att bli en sån bra förälder som möjligt så därför ska jag gå föräldrautbildningen som ska bli via Abf. Intressant att få höra hur andra föräldrar resonerar kring uppfostran. Ska ju vara förälder resten av mitt liv så det är värt pengarna.

Inga kommentarer: