onsdag 15 oktober 2008

Det går runt

Vi blir aldrig friska, det går bara runt. Om ena personen blivit frisk så blir den andre sjuk. Trist men typiskt barnfamilj. Det har varit många nätter med dålig sömn på grund av dessa förkylningar.
Som jag skrivit förut så har jag anmält mig till föräldrautbildningen som anordnas av ABF. Information har gått ut via media och brev från skola/barnomsorg. Tyvärr är det bara 4 anmälda vad jag hörde senast. Fyra! Är inte det skandal? Är det inte fler som är intresserade av frågor som rör barnfamiljers vardag? Visst gäller det att prioritera tiden men enligt min mening är den här tiden väl investerad för jag investerar i min familj och förälder ska jag vara resten av mitt liv. Nio kvällar är inte så mycket egentligen när allt kommer ikring. Jag tror i alla fall att det kommer bli mycket intressant och roliga möten. Hoppas fler hänger på.

Inga kommentarer: