söndag 27 maj 2012

Lycko dag

Jag o Lilla M åkte till Östersund i morse för att få årets dos av provrum. Jag behövde något att ta på mig vid skolavslutningen. Skor är redan fixat eftersom jag fick jättefina av min familj (läs man) i morsdagspresent par dagar förtidigt. Jag skulle behöva en "personal shopper"? Tycker jättemånga kläder är fina men sällan jag tror dom är lika fina på mig så jag provar inte ens.

Grabbarna i hushållet åkte till Umeå på crosstävling. Lika nervöst varje gång och lika spännande. Efter första heatet ringde maken med stolthet i rösten. Det hördes på honom att det hade gått bra. Mycket riktigt, han blev trea i första heatet. Efter andra heatet ringde sonen himself... Med stolthet i rösten..."-Mamma! Jag står på pallen idag!" Vilken lycka!!!
Den stolthet jag yttrade var glädjetårar. Det stockade sig i halsen.

Efter det glädjebeskedet blev det många timmars irrande runt i Östersunds klädesaffärer. Utan större framgång. Tillslut så fann jag en klänning på Indiska. Vilken lättnad :-)

Biografen här hemma är nerlagd så därför passade vi på att gå på bio trots det fina vädret. Vi såg Spegel, spegel. Ganska bra film, spännande.

Innan vi åkte hemöver styrde vi kosan till min gulliga bror med familj. Där blev vi bjudna på middag. Mums! Lika trevligt som vanligt att få träffa den familjen <3 Innan vi var tillbaka i husets lugna vrå hade vi missat några av biragen i Eurovision, men dom hörde vi på radion.
Denna underbara dag vann dessutom Loreen!!!!!

Den här dagen ska jag leva länge på.

Kramizar Anna

Inga kommentarer: