tisdag 8 maj 2012

Inget är som i väntans tider...

Jag väntar på ett paket... inte på storken...
Har beställt ett par dies från Scrapbruket.

Dies är stansar man kan använda i stansmaskinen för att trycka ut olika figurer, bokstäver, swirls... you name it och dessutom kan man göra det i flera olika material. Skojsigt :-)
Jag tycker det är lite svårt att göra coola layouter på sonen så jag beställde dies med kugghjul från Tim Holtz. Hoppas det blir lite roligare effekter. För att göra det hela ännu häftigare ska jag försöka lära mig använda metal-art lite senare. Man använder metallark och klär in olika figurer och kugghjulen blir coola då, det vill jag lova.
Förutom diesen med kugghjul blev det en dies med blommor och blad,även den från Tim Holtz. Så typiskt mig att införskaffa mer som har med blommor att göra. Måste försöka bryta trenden att alltid ha med blommor på mina layouter men sån är jag.

Vi är några som träffas och scrappar varannan vecka. Moderna syjunta med andra ord. Vilket privilegium att få göra det och har så gjort i flera år. Superdiggar våra träffar. Ibland skrattar vi så tårarna rinner och ibland sitter vi djupt koncentrerade och pysslar. Ger och tar tips och ideér, lånar material och tillbehör av varandra. Vi brukar ha supertrevligt. Det ser ut som att vi flyttar hemifrån varje gång vi träffas när vi kommer med våra snygga scrapbookingväskor, och andra väskor och påsar. Väskan på hjul som man först trodde skulle rymma allt som hade med scrapbooking att göra rymmer numer bara en liten del. Herregud vad man samlar på sig och när man ska sitta en kväll och pyssla vill jag inte vara utan alla mina saker och absolut inte min stansmaskin, min älskade Big Shot. Den har fått en alldeles egen väska. Om jag skulle välja att lämna något hemma så skulle jag säkert behöva den när jag är borta. Än så länge behöver jag inte större bil iaf.

Ha det så bra nu alla monsterdiggare.
Kram kram

Inga kommentarer: