tisdag 1 maj 2012

Scrapmarathon

Helgens scrapmarathon kanske är det närmaste marathon jag kommer i år om jag inte börjar träna.
Vi, 25 pysselsugna tjejer, höll till på Sörgårdsskolan i Brunflo. Nettans butik var på plats och fyllde sporthallen med saker. Alltså, jag motionerade hela helgen... sprang runt runt i sporthallen :-)

Det var några utmaningar som jag deltog i:
Den här utmaningen fick man bara använda sig av färger från ett lands flagga. Jag valde Kazakstans flagga och fick då använda grön, gul och blå.

Nästa utmaning vara att följa en mall samt bara använda saker ut ett kit som delades ut vid ankomsten. Roligt att se hur alla tolkade mallen och använde materialet. Jag gjorde så här:

 Köpte en Magnolia die och kunde stansa ut dessa fina swirls.

Väckade pappret för att ge det en extra knorr.

Sista utmaningen var att göra ett kort eller LO på ordet skönhet. Lilla M blev motivet med den storslagna naturen i Stekenjokk i bakgrunden.

Stansade ut nya swirls och dekorerade med blommor och bling.

Helgen som helhet var fantastisk!!!Gav massor av inspiration, glädje och mersmak.Vann papper och alfabet också. Jag har scrappat i ca 5 år. Det är roligt att titta i albumet och se hur jag har utvecklats. Vissa perioder har jag funderat om jag verkligen ska fortsätta scrappa och lägga pengar på det här och nu har jag svaret. JA, det ska jag!!! Jag är en scrappare helt enkelt. Scrapbooking behöver inte kosta så mycket om man inte vill men det kommer hela tiden nya produkter på marknaden som man så gärna vill ha... Tur man kan fynda på tradera ibland.

Sonens träningshelg gick alldeles utmärkt. Lite hagel och snö störde kanske lite... eller rättare sagt dom som stod bredvid. Dom som körde hade redan ångan uppe och la knappt märke till nederbörden.

Nu ska jag scrappa vidare!

Kramizar Anna

Inga kommentarer: