tisdag 17 november 2009

Julstress

Är det fler än jag som har känning av den stundade julstressen?
Vet inte riktigt om det är julstress men det är lite mycket kring jul tycker jag.
Sonen fyller år en vecka innan jul också. (Jo, jag vet att det är dålig planering)
I år har jag bestämt mig för att planera bättre och jag är på god väg till att lyckas värja mig från den värsta stressen :-)
Ni som kände mig förut tror jag har en uppfattning om mig att vara ganska pedantisk. "Pedant-Anna" har försvunnit. Kvar finns jag som mår så mycket bättre. Jag höll på hysteriskt förut och inte blev jag gladare för det. Nä, jag är mycket gladare nu när jag släppt på det värsta. Putsar inte kökskaklet varje dag längre.

Härligt att kunna ta tillvara på dagarna istället för att bara gno.


2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag har inte hunnit känna någon julstress än. Det ända som känns just nu är att jag vet att jag är
4-dagarsledig. Det blir fin fint det. Kramiz :O)

Fjällbruden sa...

Ledighet är aldrig fel.
Tur att man kan handla lite via nätet också, då slipper man undan hysterin i affärerna.

Kram