söndag 25 oktober 2009

Önskar och önskar men förgäves

Lilla Malou vill så gärna bli storasyster.
Helst vill hon ha en lillasyster.
Törs snart inte tala om för henne igen att det aldrig kommer att inträffa för hon blir så himla ledsen. Hon säger att hon kommer att bli storasyster trots att inte hennes mamma och pappa vill det :-S

Imorse frågade hon mig och R om vi var rädda för bäbisar eller om var vi allergiska så att det var därför vi inte kunde skaffa fler barn.
Vilka funderingar de små liven har.
Deras frågor är inte så lätta att besvara alla gånger heller.

Malou har många funderingar över vart hon var innan hon föddes. Nu har hon lösningen... hon har alltid legat i min mage och hon och Wille brukade busa där innan han föddes. Vad är man innan man föds? Död? Nä, det är man ju efter livet.
Som sagt, det är inte lätt att besvara alla funderingar eller frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara Malou :) jag håller med henne..givet ska det bli en lillasyster :)
Kram till er alla !!// Carina !!

Grindelunda sa...

Lillaste gumman...jag känner igen det där. Maja vill också så väldigt gärna ha ett småsyskon och jag försöker förklara för henne att jag är för gammal. Det är du inte! säger hon med bestämdhet...eller är du inte riktigt könsmogen VA????

Ja, vad svarar man? :)

Kram från G