måndag 19 januari 2009

Scrappat lite


Här har jag scrappat lite om en höstpromenad som jag och Malou gjorde i oktober.
Det var en fin dag så vi packade matsäck och gick iväg.
Behövs inte vara så märkvärdigt men det ger många minnen i alla fall.


William är nyfriserad och för en gångs skull gör han inte någon grimas.

Roligt att testa de transparenta boksäverna, det blev ganska bra om jag får säga det själv.

Har tittat lite på youtube.com. Söker man på scrapbooking så öppnar sig en ny värld :-) Man får se klipp om det mesta som har med denna hobby att göra. Men förutom tips och layouter får man se inbitna scrappares rum. Vilka rum sen, snacka om att man ligger i lä.

Jag är nöjd över min lilla pysselhörna i källaren där jag och barnen kan pyssla tillsammans. Blev lite inspirerad av videoklippen och organiserade lite bland mina saker. Tyvärr får man aldrig nog med dekorationer eftersom man inte vet när man behöver dom. Det blir som ett gift, man vill ha mer och mer och mer... Tradera.com är ett bra ställe att införskaffa sig nytt material och nya tillbehör.

Härnäst ska jag skaffa en ny skrivare så jag kan göra snyggare journaling. Med det menas bildtexter. Det är en uttrycksdjungel i scrapbookingvärlden men det är det oavsett vad man ska sätta sig in i så hoppar nya ord och uttryck fram.

Nu ska jag scrappa vidare...

Ha det gott, kramizar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint. Tyckte verkligen om den där höstpromenaden. Måste också ta och göra nåt nån dag.
/Angelica

Fjällbruden sa...

Tack!
Det är jättekul bara man tar sig tid och sätter sig ner och pysslar. Håller på att lära mig photoshop nu så att jag kan behandla bilderna lite. Scrapbooking blir bara roligare och roligare med tiden.
Ha det så bra och ta hand om er.
Kram kram