tisdag 24 maj 2011

Susen för själen

I slutet av terminen är det som vanligt jättemycket att göra. För att minska lite på stressnivån valde jag att spendera hela helgen i min ensamhet.
I fredags tog jag med mig massor av jobb, datorn och lite proviant och åkte till stugan. Jobbade nästan hela tiden och hann göra allt jag planerade och lite till.
Härligt att bara ägna mig helhjärtat åt det som skulle göras. Om jag sitter hemma och jobbar slits jag mellan jobb och hemmets alla sysslor.
Förutom jobb hann jag även med en lång härlig promenad och jag drack massor av kaffe... mitt livselixir :-) Jag har skrivit det förut men att sitta på bron i Jorm med en kopp kaffe är susen för själen... i synnerhet en stressad själ.

Tack min käre make som stöttade mig i det här, som är så förstående och alltid ser och gör det bästa för mig.
Nu är jag laddad med ny energi!

Inga kommentarer: