onsdag 23 december 2009

Nu är det jul, här i vårt hus...

Nu har julen kommit även till vårt hus.
Allt är långt ifrån färdigt men julkänslan har infunnit sig.
Granen är klädd, knäcken är kokad och bullarna bakade.
Julklapparna är väl gömda för nyfikna och förväntansfulla barn.
I år har jag haft det stora nöjet att få köpa fler tallrikar till min servis så att det finns något att äta på till allesammans. Härligt att få rå om allihop och att vi har det så trivsamt i lag.
Redan ikväll blir julfika. Håller på att göra en kolapaj med pekannötter som jag ska bjuda på. Har aldrig gjort den förut men av receptet att döma är den supergod. I år har jag även gjort rocky road-godis. Mums säger jag bara.

Nu är det bara att invänta... Ni vet vem...


Kram till er allesammans
och
En Riktigt God Jul

Inga kommentarer: