söndag 16 augusti 2009

RENT HUS

Här har det varit kaos men det har förvandlats till ordning.
Jajjemen, nu är det ordning på torpet.
Jag har rensat, sorterat, kastat, arkiverat...
Det är så himla härligt, nu har jag bättre koll på alla papper och pinaler.
Som jag skrev om i föregående inlägg så finns boken "Få det gjort!" Den har jag läst och tagit tillvara på godbitarna och använt mig av här hemma.
Behövde rejält med tid till detta lilla projekt men det var det värt.
Författaren David Allen uppmanar sina läsare att ha olika listor beroende på vad som ska bli gjort. Exempelvis ska man ha en lista för "vid datorn" för att kunna ta fram den listan när man sitter vid burken. Eller en för ärenden. Mååånga listor blir det. Men jag älskar listor men jag har inte skrivit dom på ett effektivt sätt.
Ni som känner mig vet att jag gillar ordning och It-saker. Nu har jag ordning på papper. Mina alla listor skriver jag i min mobiltelefon och synkar den med datorn. Det här sättet ger mig bästa möjliga plattform till att ha lite ordning. Jag slog två flugor på en gång :-)

Sådant man skrivit ner behöver man inte ha på hjärnan så förhoppningsvis leder det inte till lika mycket stress som tidigare i kaoset.
Drömmer om ett "sinne likt vatten"

Inga kommentarer: