lördag 1 augusti 2009

Livets goda - gäller att prioritera

Jag har firat min födelsedag med nära och kära. Jag älskar paket!!!
Av min man fick jag ansiktsbehandling hos Helskön i Hammerdal samt halsband från Jojo. Mina goda vänner gav mig boken jag sucktat efter under längre tid nämligen....

Älskar att baka, lika mycket som att få paket :-) Leila är en person jag beundrar och gillar att se hennes program. Vilken utstrålning denna kvinnar har! Och vilka bakverk!!! Jag har lite pröva nu. Jag är pajfanatiker som både gärna bakar och bjuder på. Cupcakes är inte heller så tokigt, mums. Jag hade nog bakat ännu mer om jag inte hade min ständiga hjälpreda i köket. Hon är jätteduktig men allt tar lite längre tid. Ja, ni förstår men det är också kul att baka med barnen.
Allt bakande leder till att man fikar en del för en fika är aldrig fel, eller hur? Allt detta fikande ger mig lite större volanger runt kroppen men det går det ju också att göra någonting åt. Har beställt en bok som ska ge mig lite mer motivation och kunskap om löpning.

Jag sprang lite förut och jag började så storslaget detta året med att skriva här på bloggen att jag skulle springa både vårruset och tjejmilen. Tyvärr så gled jag av den banan i våras men nu är jag på gång igen. Att jogga ger mig extra energi och stressen minskar. Men volangerna... hur ska jag få styr på dom i början? Finns det någon bodysuit som kan hålla styr på dom så inte min kropp hamnar i svallning. Jag är feg av mig och vill gärna inte att någon ska se när jag springer men nu blir det ju bara mörkare och mörkare på kvällarna till min fördel. Nå, det är väl att börja så blir det bättre och bättre för varje löprunda. Det var just det att börja... varför är det så trögt till en början? Men det finns böcker för det också :-)

Den här boken handlar om att effektivisera sitt liv, bättre resultat med det man håller på med plus mer tid till annat. Kanske jag kan ta mig tid till att springa, gäller att prioritera.
Apropå att prioritera så ska jag fylla badkaret och koppla av med en annan bok. Håller på att läsa slutet på "En shopaholics bekännelser" I det här fallet är nog filmen bättre än boken.
Ha det så bra allihop och prioritera lite tid till er själva vad det än må vara.
Kram

6 kommentarer:

Katarina sa...

Det lät roligt det där med att kroppen skulle komma i svallning av att jogga :) Tror inte det ;o)
Jag säger än en gång grattis i efterskott på födelsedagen. Jag har tyvärr inget kom i håg som poppar upp på datorskärmen längre. Jag tror att jag måste fixa det igen.Inser nu att det var bra.
Roligt att du hade en bra dag och att du fick bra saker.
Vad det gäller joggningen så föreslår jag att du bara ska bestämma dig även om det känns motigt. Sedan brukar det gå lättare och lättare.
Kramizar Katarina.

Katarina sa...

Glömde skriva att jag tycker att det är roligt att du har kommit i gång att skriva och att jag tycker att du skriver bra.
Kraam :O)

Fjällbruden sa...

Tack Katarina, du är alldeles för vänlig.
Fler som du borde finnas, alldeles för få kvinnor ger varandra komplimanger.
Jo, jag ska ta tjuren vid hornen :-)
Ha det bra och ta hand om dig. Kram

Anonym sa...

Grattis i efterskott! vilken fin present din man ger dej! han har känslan va man vill ha han! Du spring på rotnäset där känns de som man springer själv jätte skönt! Jag hade kommit igång super bra men nu är jag jätte förskyld så nu är de sängläge som gäller några dagar bläää! Träffade din bror på djungelhuset föresten! Ha de bra KRAM KRAM /Kristin

Fjällbruden sa...

Rotnäset... kutar man inte vilse där, det skulle jag nog lyckas med :-)
Jörgen berättade att ni råkats. Han med fam. kommer nog till Ström nu i veckan.
Ha det så bra och krya på dig!

Anonym sa...

Ja du Anna, jag undrar när det ska gå lätt att springa... Det är riktigt motigt o jag brukar ge upp innan man har kommit över gränsen till att få flyt på det hela. Blir roligt att höra om boken var bra! HA det=)Kram Marlene