söndag 14 juni 2009

Den blomstertid nu kommer

Nu har den efterlängtade skolavslutningen varit.
Nu har sommarlovet börjat.
För en del är det en ren fröjd men inte för andra.
En del elever vet inte vad de ska göra, vad ska de nu fylla dagarna med?
Jag och mina barn har nog inga problem att få dagarna att gå.
Det finns så mycket jag vill göra tillsammans med dom :-)

Min klass gick utan nian så det var många känslor som flödade under fredagen.
Både glädje och sorg.
Vi vuxna i klassen fick varsin vacker orkidée. Jag älskar orkidéer!







Sen fick jag också kepsen... som jag har tjatat. Jag avskyr när eleverna har keps på lektionerna och tycker det tillhör folkvett att inte ha mössa eller keps inomhus.

"Ha en bra sommar och kepsen är din" fick jag av den elev som jag tjatat mest på.
HAHAHAHA
Det kommer att blir tomt utan mina "gullifjun" till hösten men jag har den stora lyckan att få ta emot en ny klass.
Gunilla Grindefors Backlund är bara bäst!!!
Vilken show hon höll för stora och små.
Låg- och mellanstadiet fick träffa Indiana Jones som fann livets skatter.
Högstadiet rockade loss och det var riktigt livat i kyrkan motsats till vad som står på kyrkporten.
Nu jobbar jag bara ett fåtal dagar till och mitt sommarlov börjar... härligt.
Hoppas ni alla får en skön sommar!!!

2 kommentarer:

Grindelunda sa...

Underbart med kepsen :) Jag är också en sån där som tjatar om att kepsen har man INTE på inomhus. Och nu är den Din...lyllos Dig :)

Tack för Dina varma ord om avslutningarna i kyrkan!!

Ha en riktigt skön sommar önskar Gunilla med en kram!

evelina sa...

Verkligen roligt det där med kepsen, :)
det är sånt här som man kommer sakna, och ja det finns ingen annan klass som kommer bli som oss! :)
tänk vilka tre år du har haft med oss anna, och vi har varit helt hoplösa men även ibland ganska så underbara!
så tack för att du har stått ut med oss i tre år :)
kommer sakna både alla lärare, och elever.
ha en bra sommar, kram eve!