måndag 24 november 2008

Möhippa

I fredags satt jag mig på bussen med riktning mot Umeå. Trodde inte att jag skulle uppskatta en busstur så mycket som jag gjorde ;-) Att i lugn och ro lyssna på musik och läsa en bra bok fick tiden att gå fort. Väl framme mötte den blivande bruden mig vid busstationen. Hon visste förstås inte vem hon skulle möta... haha. Kvällen fortsatte i trevligt sällskap.

Lördagen var influerad av Afrika. Började med att klä ut bruden till afrikanska med peruk och välfylld rumpa. Sen bar det av till Afrika... började med att spela afrikanska trummor och följdes sen av afrikans dans. Det var roligt men jobbigt. Härliga rytmer och rörelser.

Efter en smarrig lunch blev det poängjakt på stan. Pinsamma uppdrag... Säger inget mer.

Sen var det dags för curling. Hade aldrig testat denna halkiga sport som visade sig vara jättekul och men svår. Det ser ju så enkelt ut på tv´n. Mina knän är färggranna idag :-)

Dagens träningspass avslutades med bastu och dusch... skönt men sen slog migränen till. Fy fanken vad trist och så typiskt. När man äntligen kommer iväg på något extra kul så drabbas man av något så hemskt. Hade inte med mig rätta medicinerna heller. Försökte härda ut men fick ge upp innan middagen.

Nu blickar jag framemot bröllopet i januari och då ska jag inte glömma migränmedicinen för inget ska få stoppa mig från att fira det fantastiska brudparets dag!

Tack till er underbara som ordnade möhippan så bra och tog hand om lilla mig.
Kramar till er alla och givetvis till bruden också.

Inga kommentarer: