söndag 14 december 2008

Snön ligger vit


Det var ett tag sedan jag bloggade. Jag har helt enkelt valt att lägga tiden på roligare saker. Visserligen är "blogging" roligt men det är inte roligare än att baka och pyssla med barnen.
Här har det bakats och fixats inför födelsedagskalas och jul.
Pepparkakshuset pryder bokhyllan med en gris som har stuckit in huvudet genom fönstret.
Det beror på att Malou åt upp trynet på den så fint dekorerade grisen.
Ja, hon kunde helt enkelt inte låta bli.

Idag hade Wille sitt kompiskalas, full fart och mycket skoj.
Förstår inte att min lillkille fyller åtta år på tisdag.
(Tur jag inte blir äldre själv)

Det blir dubbelt upp av luciatåg imorgon.
Först ut är det lilla lucia tåget på dagis och på kvällen är det dags för årskurs 2´s luciafirande. Härligt, jag längtar.

Nu är betygen äntligen satta. Visst finns det människor som är avundsjuka på lärare på somrarna och under övriga lov men jag lovar att ingen skulle vilja byta yrke med oss när det är dags för att sätta betyg.

Det har varit mycket stressigt ett tag nu men det ska det stundande julovet ändra på.
Längtar så oerhört till ledigheten men det är bara fem dagar kvar.
Jag har nedräkning till lovet istället för till julafton.
Ska jag försöka ta vara på mig själv lite bättre så kanske jag blir frisk från denna envisa förkylning.
Kramizar från Fjällbruden

Inga kommentarer: