måndag 22 september 2008

Jag kunde!

Idag har jag kört cross för första gången. Oh my, jobbigt men superkul.

Först fick jag låna en 250 kubikare men det var alldeles för stor för mig. Sen körde jag en 85'a, mycket lämpligare. Det är inte enkelt det vill jag lova, med andra ord skitjobbigt. Jag var alldeles slut och nu på kvällen värker hela min kropp.

Som jag skrivit om förut så är jag en typisk stakethängare men jag kommer att dra ner på mina kommentarer i fortsättningen Det är inte så enkelt som det ser ut eller som duktiga åkare får det att se ut som. De flyger över hoppen, lägger ner crossen i kurvorna och ger järnet på raksträckorna. Jag var lycklig över att jag kom runt en kurva och sen var det min kropp som lättade från dynan men crossen stannade kvar på marken.

Idag har jag verkligen testat mig själv. Förutom att köra cross har jag också dragit släpvagn för första gången. Jag vet, det låter lite löjligt men jag har aldrig behövt dra släpvagn förut eftersom min man gör det så galant.
Det är aldrig försent att lära sig något nytt :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bravo Anna! Det gjorde du bra. Man ska testa sig själv lite. Oftast kan man mer än man tror.
Kram