torsdag 17 juni 2010

Hjulet snurrar fortare ibland

Det var i måndags det körde ihop sig.
Fick telefonsamtal på jobbet att sonen gjort sig illa i armen när han hoppade studsmatta.
Hämtade honom och åkte till hälsocentralens akutintag.
Medan vi väntade på läkaren gick jag toaletten.
Locket var uppfällt och när jag drog upp min jacka lossnade min nya och fina stegräknare och ramlade rakt ner i avloppet :-(
Varför drabbar detta scenario mig? Jag borde ha tagit lärdom om att detta kan inträffa eftersom det hänt mig förut.
Nåväl. I Strömsund stänger röntgen kl 17.00 och vi fick träffa läkaren en kvart över. Han gav oss en remiss till Östersunds lasarett för röntgen. Min man ville också vara med på hälsocentralen och skyndade sig så gott han kunde men han fick punktering på bussen. Det är inte ofta det inträffar men precis just då.
Jag och sonen åkte hem för att vänta på maken och ta in lite näring. Tiden går och sonen uppfattar som att armen känns bättre och bättre. Visserligen hade han fått flera alvedon men inte gör de sånt mirakel om armen hade varit bruten. Vi avvaktade med att åka 10 mil till Östersund.
Armen röntgades dagen efter och inget var brutet :-D
Det blev lite mycket just då.
Visst är det knepigt att när det väl händer så händer det mycket.
Den välkända ketchup effekten.
Nu har jag bara två dagar kvar innan semestern tar vid och då ska hjulet snurra väldigt långsamt... Längtar!
Kramizar Anna

Inga kommentarer: