måndag 11 maj 2009

Snart sommarlov

Nu är det snart sommarlov.
Här i Strömsund är det tradition att det är karneval i slutet av skolåret.
Så länge sen som 1992 - året då jag muckade från Vattudal.

Jag gick som tamtam-tjej under mina tre år på skolan.

HAHA - bilden... jag bjuder på den.

Min bror Jörgen förevigade svängandet av plastband.
Ser ut som att jag är väldigt koncentrerad.
På den tiden var det ingen som ifrågasatt att det bara var flickor som var tamtam-tjejer.
Idag protesterar killarna vilt för de anser det är orättvist att inga killar får vara längst fram i tåget och dansa. Det har gått framåt i jämnställdehetsfrågorna.
Jörgen har scannat in många bilder från ungdomensdagar.
En del pinsammare än andra men roliga att ha.
Tack brorsan för det!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Oj vad du var olik dig Anna! Men ung och vacker, och vacker är du fortfarande men klokare och erfarnare. Kramar om dig/Katarina.

Anonym sa...

Hallå jag var också tam tam hahahaha Ja kul kom gärna och hälsa på de skulle vara trevligt KRAM PÅ DEJ/Kristin

Linneagården sa...

Men, man blir ju lite nostalgisk av att se bilder från 90-talet!!
Själv platsade jag inte som tamtam tjej, hihi,

Ha det gott Anna.
Kram från mig /madelene

Maria sa...

Men hjälp vad länge sen det såg ut att vara.. Du var verkligen olik dig.. hihi.. kul att se gamla foton.. Ha en bra "lärarsemester".. kram..