söndag 26 april 2009

Säsongstart

Yippey nu startar en ny crossäsong!!!
Idag åkte min familj till Krokom. Wille ska köra för första gången i år.
Han var lite pirrig och spänd av förväntan nu när de åkte.
Engagemanget i crossåkningen är ganska stort eller måste vara ganska stort. Det måste finnas folk kring banan för barnens säkerhet. Föräldrar måste stanna kvar under träning för annars kan inte den genomföras och det vore för tråkigt. Men å andra sidan är det för våra egna barns säkerhet och den vill man inte tumma på.
Oftast är det gubben som är ute på banan när Wille kör.
Jag fixar lite med kaffekokning och sånt som också behövs för allas trivsel inklusive min egen.
Nu ska jag poängtera att det är jag inte ensam om att göra. Alla hjälps åt och det är just det som är så bra med Strömsunds Mk.
Snart får vi en egen hemsida!!! Härligt och skoj. Kruxet är vem som ska administrera den.
Det går nog bra om alla hjälps åt så kommer detta bli en kanonsäsong!
Välkomna upp på banan och kolla.

Inga kommentarer: