fredag 9 december 2011

Förvandling av hallen

Hallen har blivit tapetserad!!!
Hallellulja!!!


Det återstår lite småfix, roligt fix...
och tapetsering av vardagsrummet.
Känns lite gruvsamt innan man sätter igång men skam den som ger sig.
Har en grym läromästarinna som hjälpte oss.
Nu kan jag också tapetsera... om jag får lite hjälp.

"Jag ska måla hela världen lilla mamma"...
Vet inte hur det kommer sig men nu är färg en stor del av mitt liv :-)
Målar jag inte dörrposter och tak så färgar jag papper med distress ink.
Sprayar, gnuggar, stämplar... you name it.
Mera färg.... måste ha... måste ha.... mera färg

Nu är det dags att försöka vila.
Inte alldeles enkelt i betygstider.
Mycket funderande ger sömnlösa nätter.
Ingen ska komma och säga att vi lärare inte jobbar in sommarlovet.
Den får med mig att göra.
Tackar högre makter att jag inte kommit över koden till larmet på jobbet...
då hade jag haft betydligt fler timmar där....
hade mest troligt också varit skild...
Larmet har räddat mitt äktenskap.
Jobbet har räddat mig... för i slutändan, trots att det är kämpigt ibland, så är det oerhört roligt och stimulerande jobb.

Kramizar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att det är tapetserat! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling, en badrumstävling och även en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela