fredag 8 april 2011

Veckan som gått..

blev en ovanlig vecka. Började med en resa till Luleå. Var på NO-biennal. Mycket roligt och givande. Eva Funck och Lisa Förare Winbladh var två av föreläsarna. Eva pratade om sina funkarprogram, om hur hon gjort saker och ting begripligare. Lisa pratade om matmolekyler, varför vi reagerar på smaker på så olika sätt. Nu vet jag varför vissa saltar sin mat :-) Samma personer brukar inte heller tycka om broccoli och grape. Mellan föreläsningarna gick jag fler olika workshops. Under en av dom utbröt brandlarmet... det var ju inte meningen att det skulle ryka så mycket. Väl hemma igen hann jag arbeta en halv dag innan lilla M blev sjuk :-( men trots sin höga feber har hon städat sin storebrors rum. Det är syskonkärlek <3 Igår var jag och tog min fjärde ridlektion. Tycker det är så himla roligt och det är ju inte var dag man får rida en arab, en riktig gentleman. Skönt att komma iväg och göra något bara för sig själv. När jag riden kan jag inte göra något annat än just det. Tankar på hem och jobb sållas bort för en stund. Tråkigt att lillan är sjuk men trots det har jag hunnit med en hel del. Sånt jag inte prioriterat tid till. Sonen blev glad att jag äntligen kopplat PS3 till internet.. och jag med, roligare än jag kunde ana. Nu ska jag fortsätta städa... ytterliggare en sak jag hunnit med men som i vanliga fall inte prioriteras. Funderar starkt på att köpa städhjälp. Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: