torsdag 13 januari 2011

Lagerstatus

Jag undrar om man kan kolla hur mycket man har kvar av förståndet. Hur länge räcker det?

Ni som känner mig vet att jag och min familj råkar ut för de mest bisarra saker. Är det inte materiella förluster eller olyckor så är det sorg över att ha förlorat någon närstående.

Folk som retar upp sig över små saker irriterar mig. De har inte har inte fått smällar i livet. Det positiva från att ha gått i livets hårda skola är just att man är tacksam och kan se livet från olika vinklar.

För ett tag sedan var jag återigen utför en olycka. Klarade mig tack och lov men... vem ska jag muta för att få lite lugn och ro. Hinner knappt få näsan ovanför vattenytan förrän någon knuffar ner mig igen. Tur jag är simkunnig. Men... hur länge räcker förståndet? Då när olyckan hänt så kändes det som om jag skrapade med slickepotten i botten av burken som tidigare varit fylld av förstånd. Med några få uppmuntrande ord och en klapp på axeln så rinner det tillbaka lite :-)
Men visst är det konstigt att vissa får kämpa sig genom livet medan andra klarar sig undan hårda törnar. Någon sa till mig att man får så mycket som man kan hantera... men jag säger då det, jag har fått nog nu. Jag har redan inkasserat alla olyckscheckar.
Hoppas jag får njuta av lugnet ett tag.
Kram till er alla!

Inga kommentarer: