söndag 8 februari 2009

Klumpliklumpen

Jo, just så heter "klumpen" där jag står när jag fotade bilden här ovanför.
Klumpliklumpen finns i Frostvikens fjällvärld vid Jormvattnet.
Det lilla huset på ioppen är det hus som är avbildat på
Jätten Jorms näsa i filmen om Dunderklumpen.
Det är vackert där på vintern och det är lite spännande när man ska köra upp med skotern.
Det är brant och det är ännu mer spännande att köra utför branten.
Ska försöka ta mig dit på sommartid och förhoppningsvis blir det redan under 2009.

6 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in till dig och önskar en bra dag. Den stugan har man ju tillbringat några tokiga timmar i ;) Ha det gott. Kram

Fjällbruden sa...

Tack för påhälsningen! Sånt gläder mig och ännu roligare är ju när någon orkar skriva en kommentar.
Ha det bra du med! Kramizar Anna

Anonym sa...

Oj nu måste jag skriva när jag läser de hahaha är lite lat på de! Här har Mattias vattkoppor och Moa spysjuka fy vad jag blir lej på alla sjukdommar nu! Hade bra/Kristin

Katarina sa...

Spel kan vara roligt, ibland. Själv spelar vi rätt så ofta kakbingo. Vinsterna är altså kakor.
Kram Kram.

Fjällbruden sa...

Åh, det spelet skulle passa mig... kakmonstret.

Anonym sa...

Fina fina Klumpliklumpen. Där har jag skrivit mitt namn flera gånger varje vinter. Nu blir blir det oftast bara en gång per år :)